Volymen ska upp
Rött är fint. När passet öser på och allt känns som ett stort och varmt party lyser örat rött.
Alla kan Men alla vill inte.
Jympan är för många, bara man inte skrämmer bort folk med krångel och armvift. Annars kan varenda kotte gå loss och glömma bort sitt ego en stund.
satsa på människorna
Den skillnad som vi i Friskis&Svettis har möjlighet att bygga på är människorna, deras kunskap, passion, förmåga och värderingar. Satsa på människorna, så kommer kvaliteten.
Jympaupplevelsen Friskis&Svettis själ
Jympan var det första uttrycket för Friskis&Svettis idé om träning och gemenskap. Den kan fortfarande vara vårt mest unika erbjudande om vi vårdar den klokt och lekfullt.
Jympajesus predikar
Kanske kan man säga att Jympajesus är en besserwisser. Själv anser han att han debatterar viktiga frågor i sekten.
Amen to that!
Ja du, det ligger mycket i det!Frågan är HUR nå dit…. Att skapa långsiktiga relationer. Sedan får man också akta sig för att hamna i samma fälla som andra medlemsstyrda företag / organisationer som t ex COOP som hamnat i en nedåtgående spiral de senaste decennierna. Och jag tror inte att det enbart beror på att de säljer kålrötter…
Man börjar jobba med kompetens, stort hjärta och mod.:-)
🙂
Jag läser dina inlägg, ofta med stort nöje, och jag nickar ofta medhållande. Så även denna gång i viss mån.
Men liknelsen med Coop är inte dum! När man är en liten förening och de flesta känner de flesta så är engagemanget inte så svårt att skaka fram. Men *hur* gör man när medlemmarna räknas i tusental och de flesta av dem inte ens fattar att de är medlemmar i en förening. De har ju köpt kort hos F&S!
Jag tycker jag har sett mycket kompetens, oerhört många stora hjärtan och även en del mod. Men trenden går tyvärr nedåt på många håll ändå.
Det är väldigt lätt att kritisera den som sticker ut hakan. Det här är egentligen ingen kritik till dig Jesus, men för en gångs skull är du ganska suddig i konturerna. Du har mycket rätt i det du skriver, men tyvärr finns det inte så mycket konkret att ta på.
Men det är klart, förhoppningsvis sätter det igång lite tankar hos personer som är betydligt mer kreativa än vad jag är.
Fortsätt sticka ut hakan! 🙂
Tack för engagerad feedback och uppmuntran! Uppskattar!
Det jag skriver om här i bloggen är – tänker jag – exempel på kunskap och kunskap är oftast helt gratis i dag. Den finns på Internet. Man kan läsa och lära sig om allt.
Det är färdigheter som är hårdvalutan och den kostar, d v s konsten att omvandla teorierna till praktik.
Marknadsföring blir ju så lätt fel, platt, ointressant och utan positiv effekt, trots att allt såg så rätt ut på powerpoint-presentationen i konferensrummet.
Men jag – som ”copywriter i världsklass” i kommunikationskollektivet Herr Janson – har konkreta förslag också för den som är intresserad att gå vidare från teoretiskt resonemang till faktisk handling.
Jag skulle kunna vara mer konkret, men tänker att jag ger bort för mycket då.
Jag har varit öppen med ”dem som bestämmer” att jag vill utmana Riks val av reklambyråer.
Jag väntar på ett rungande ”JA!”.
(Här min professionella hemvist: http://www.herrjanson.se/)
Fortsätt jobba på det. Jag gillar ditt sätt att tänka!
Jag säger till dig som mina barnbarn säger till mig: fajfaj e bätht!
Du e bätht Mats!
Hasse