Volymen ska upp
Rött är fint. När passet öser på och allt känns som ett stort och varmt party lyser örat rött.
Alla kan Men alla vill inte.
Jympan är för många, bara man inte skrämmer bort folk med krångel och armvift. Annars kan varenda kotte gå loss och glömma bort sitt ego en stund.
satsa på människorna
Den skillnad som vi i Friskis&Svettis har möjlighet att bygga på är människorna, deras kunskap, passion, förmåga och värderingar. Satsa på människorna, så kommer kvaliteten.
Jympaupplevelsen Friskis&Svettis själ
Jympan var det första uttrycket för Friskis&Svettis idé om träning och gemenskap. Den kan fortfarande vara vårt mest unika erbjudande om vi vårdar den klokt och lekfullt.
Jympajesus predikar
Kanske kan man säga att Jympajesus är en besserwisser. Själv anser han att han debatterar viktiga frågor i sekten.
Håller med. Kategorierna verkar handla mer om lokalen / var man befinner sig än vilken sorts träning som utövas. Det är ju t.ex. ganska förvirrande att ”skivstång” inte hör till träningsformen ”styrketräning”. Förklaringen är att vi skivstångare befinner oss i _samma_lokal_ som (vissa) övriga gruppträningspass, behöver koordinera schemaläggning med dessa osv.
Det vore kanske mer ärligt och hjälpsamt att direkt framhäva att kategorierna avser lokal.
Eller ändra om alltihop till nya kategorier:
Styrkefokus (Core, Skivstång, Styrkeprogram i gym mm)
Konditionsfokus
Rörlighetsfokus
Explosivitetsfokus
Uthållighetsfokus
Dans & Show-fokus
Rehabfokus
Allroundfokus?, för jympa 🙂
mm mm
PS. När du tröttnar på ditt jobb, ge det till mig 😉
Kul att du håller med. Jag var rädd att ingen skulle förstå hur jag tänkte. Gillar din indelning. Den är mer riktad till den som ska träna. Vad jobbar du med?
Mats
Jag jobbar med glada gubbar! Live-sorten 🙂
Mer konkret affärsdokument, typ garantiavtal – behövs bra pedagogik och sinne för definitioner. Annars har jag en bakgrund inom användbarhets-research, ”användarupplevelse” och sånt dära. Kvalificerad?? 🙂