Volymen ska upp
Rött är fint. När passet öser på och allt känns som ett stort och varmt party lyser örat rött.
Alla kan Men alla vill inte.
Jympan är för många, bara man inte skrämmer bort folk med krångel och armvift. Annars kan varenda kotte gå loss och glömma bort sitt ego en stund.
satsa på människorna
Den skillnad som vi i Friskis&Svettis har möjlighet att bygga på är människorna, deras kunskap, passion, förmåga och värderingar. Satsa på människorna, så kommer kvaliteten.
Jympaupplevelsen Friskis&Svettis själ
Jympan var det första uttrycket för Friskis&Svettis idé om träning och gemenskap. Den kan fortfarande vara vårt mest unika erbjudande om vi vårdar den klokt och lekfullt.
Jympajesus predikar
Kanske kan man säga att Jympajesus är en besserwisser. Själv anser han att han debatterar viktiga frågor i sekten.
Amen. – det skulle räcka som kommentar här. Men jag dristar mig till att skriva ner mina första tankar.
När man läste om kvalitet för några år sedan, handlade det om att ge kunden vad den förväntade sig. Numera handlar kvalitet om att överträffa kundens förväntningar. Det är i överträffandet som vi växer. Där finns glädjen i att komma tillbaka och rekommendera för andra.
Friskis & Svettis ger vad medlemmarna vill ha och ledarna överträffar förväntningarna, var och en på sitt personliga sätt. Det är hög kvalitet.
Absolut. Och det här är VIKTIGT!!! Att ge det man gillar mest att ge, då kommer man också få dem som gillar det, man gillar mest att ge, mest. (…) Jag önskar att andra aktörer i samhället också kunde tänka så, politiska partier till exempel. Många av dem har blivit tillfredsställandemaskiner.
Och så ett citat, från ”Du sköna nya värld”, som skulle kunna handla om jympa.
”Ögon glänste, kinder rodnade, och den allmänna välviljans inre ljus bröt fram på varje ansikte i lyckliga, vänliga leenden.”
(Egentligen handlar det om hur de drogpåverkade hade orgi-porgi, men det fick mig osökt att tänka på jympa.)
Haha, underbart!