Volymen ska upp
Rött är fint. När passet öser på och allt känns som ett stort och varmt party lyser örat rött.
Alla kan Men alla vill inte.
Jympan är för många, bara man inte skrämmer bort folk med krångel och armvift. Annars kan varenda kotte gå loss och glömma bort sitt ego en stund.
satsa på människorna
Den skillnad som vi i Friskis&Svettis har möjlighet att bygga på är människorna, deras kunskap, passion, förmåga och värderingar. Satsa på människorna, så kommer kvaliteten.
Jympaupplevelsen Friskis&Svettis själ
Jympan var det första uttrycket för Friskis&Svettis idé om träning och gemenskap. Den kan fortfarande vara vårt mest unika erbjudande om vi vårdar den klokt och lekfullt.
Jympajesus predikar
Kanske kan man säga att Jympajesus är en besserwisser. Själv anser han att han debatterar viktiga frågor i sekten.
Utmärkt rutet. Håller med om allt. Speciellt viktiga är punkterna 2, 3, 4, 6, 7 och 10.
F&S är en organisk verksamhet som bygger på engagemang och rörelselust. När vi (tjänstemännen) idag försöker lägga ett professionellt, strukturerat raster över en idé- och lustburen verksamhet försvinner kraft och lust och när engagemanget tryter hos ideella funktionärer – så går de helt enkelt hem. Då rasar hela verksamheten ihop SNABBT. Anläggningar och medarbetare sägs upp direkt. Tack och hej.
Många kloka insikter som jag delar med dig och du pekar på många av de utmaningar vi står inför.
Själv upplever jag att vi dessutom behöver formulera en ny berättelse för F&S. Vilken roll vi ska ha det nya urban samhället. Vad vi ska tillföra som gör att medlemmar och funktionärer vill vara en del av F&S. Nu upplever jag att vi fokuserar på att leverera träning i konkurrens med alla andra ”träningsinstitut”. Vi behöver ge människor en meningen med att engagera sig i F&S, bra kondition, styrka och smidighet får du på köpet ha vi alltid sagt. Men vad är det som ger människor mening med att var en del av F&S, det är vår stora utmaning just nu.
Tack, Mats. Intressant det du säger om att vi behöver en ny berättelse för tiden vi lever i. Är det som du brukar säga: Same shit, New wrapping?
Tack, Hans. Ja, engagemang är det vi bygger på och det kan man döda. Det har jag sett hända flera gånger. Vi som är hårdhudade måste kämpa nu!;-)